Helpdesk (1st line)

Helpdesk som ger total överblick via webben

Den digitala tekniken blir allt mer självklar även när det gäller larmmottagning och larmhantering. Zafes webbaserade helpdesk (1st line) förenklar övervakningen och kontrollen över alla trygghetstelefoner. Dessutom kan kommuner med egen larmmottagning använda vår helpdesk även om trygghetstelefonerna är analoga.

En person som jobbar på Zafe Care Systems Helpdesk svara på ett ärende

En jordnära molntjänst

Zafes webbaserade helpdesk är en molntjänst som kan användas av både kommunala larmcentraler, privata larmcentraler och räddningstjänst. Webblösningen gör det enkelt att övervaka och hålla koll på alla utplacerade trygghetstelefoner.

All information på ett ställe

Med Zafes helpdesk finns all information som larmhistorik, avbrott, försök till larm med mera samlad på en plats, och allt är lättillgängligt via en vanlig webbläsare. Larmcentralen är också utvecklad för att hantera larm från alla trygghetstelefoner oavsett om överföringen sker via IP, GSM eller det analoga nätet.

Vi sköter allt

Med Zafes helpdesk behöver ni inte bekymra er om installation av programvara, uppdateringar eller säkerhetskopior. Allt ingår i vår molntjänst som ni når via en vanlig webbläsare. Efter att vi utbildat kommunens personal från larmcentral och teknikavdelning behövs inte heller några besök av tekniker för service eller underhåll av tjänsten – allt sköter vi på Zafe via molnet.

Boka en demo!

Bästa sättet att upptäcka fördelarna och enkelheten med Zafes helpdesk är att få en demonstration. Kontakta oss, så kommer vi och visar webbtjänsten! Tillsammans går vi igenom funktionerna och diskuterar hur vi kan anpassas den till just er verksamhet och era behov.